Sty
29

9Po raz pierwszy oglądaliśmy ich w dwutysięcznym drugim roku podczas rajdu o Grand Prix Australii. Nie poszło im wtedy najgorzej i do tej pory się to utrzymuje. Włoch – Jarno Truli i Niemiec – Timo Glock, walczą o to, aby ich zespół za każdym razem wypadał jak najlepiej. Pomimo tego, że nie należą do czołówki, to zajmują miejsca tuż za nią i są w tym konsekwentni. Siedziba teamu mieści się w Niemczech, a jego właścicielem jest Japończyk – Tsutomu Tomita. W sezonie dwa tysiące dziewięć zespół ten zajmuje trzecie miejsce w ogólnej klasyfikacji i z pewnością chce poprawić ten wynik, dlatego też znani konstruktorzy zatrudnieni w teamie, tacy jak Brunner czy Marmorin, opracowują wciąż nowe pomysły ulepszenia bolidów, aby częściej oglądać je na prowadzeniu całego wyścigu. Zobaczymy jak potoczy się ich dalszy występ w tym sezonie i czy uda się utrzymać dotychczasowe osiągnięcia, a może powalczą o więcej? Z pewnością na jedno i drugie ich stać, jednak jaj wiadomo, wyścigi samochodowe to sport totalnie nieprzewidywalny, a więc wydarzyć się może dosłownie wszystko! Dobrze znamy Heikki Kovalainena. O nazwisku Lewisa Hamiltona też słyszeliśmy wiele dobrego. Obaj panowie prowadzą samochody teamu McLaren, jednego z najbardziej znaczących w całej stawce i należącego do tych najbogatszych. Nic dziwnego, skoro korzenie zespołu sięgają roku tysiąc dziewięćset sześćdziesiątego trzeciego, kiedy to został on powołany do życia przez Bruce’a McLarena. Obecnie zaś dyrektorem jest martin Whitmarsh, a siedziba teamu mieści się w Wielkiej Brytanii. Kiedyś korzystali z wielu części dostarczanych przez firmę Honda, potem jednak, kiedy nie odnosili większych sukcesów, zwrócili się z prośbą o wspomożenie do mercedesa. Ich sponsorami były takie słynne przedsiębiorstwa jak Imperial Tobaco czy obecne do dziś Vodafone. W barwach zespołu jeździł zaś dwukrotny Mistrz Świata Kierowców Formuły 1 – Fernando Alonso. Jak widać zatem ich dorobek historyczny jest ogromny! Podobnie jak i wygrane sezony, których na swoim koncie team ma aż osiem dla konstruktorów i jedenaście dla kierowców. W obecnym miejmy nadzieję, że będzie podobnie! Tak wielu jak jest użytkowników zadowolonych ze współpracy z firmą ubezpieczeniową ING, sponsora teamu Renault, tak mnóstwo kibiców ma ten zespół. W składzie grupy znajdziemy wiele narodowości. Począwszy od włoskiego dyrektora – Flavio Briatore, poprzez kierowców, Brazylijczyka – Nelsona Piqueta i Hiszpana – Fernando Alonso, skończywszy na siedzibie, która mieści się, podobnie jak wielu innych teamów, w Wielkiej Brytanii. Zadebiutowali w roku siedemdziesiątym siódmym, startując w Grand Prix Wielkiej Brytanii, w kilkanaście lat później zawiesili jednak swoją sportową działalność. Po raz kolejny o stajni Renault usłyszeliśmy w roku dwutysięcznym drugim, kiedy to powrócili na arenę Formuły 1. Sześć lat później zostali oni mistrzami, dzięki znakomitym startom swoich kierowców, którzy popisali się tym, że startując z odległych, prawie końcowych pozycji, potrafili ukończyć wyścig na podium! Właśnie tego typu wydarzenia i wiara w siłę samochodów sprawdzonej marki, jaką jest renault, sprawiają, że kibice, pomimo problemów zespołu w obecnym sezonie, mają wciąż nadzieję na zobaczenie swojego zaufanego teamu w czołówce i tego właśnie powinniśmy im życzyć!